יום שבת, 29 באוגוסט 2009

מצגות העתיד כבר כאן I

תוכנת Power Point נמצאת באזור כבר הרבה שנים ולמען האמת לא היו בה הרבה מאוד חידושים מאז גרסה 7 שיצאה עם Office 95 (את הקודמות לא הכרתי). אכן, פה ושם הממשק נהיה יותר קל לשימוש, ונוספו אי אלו אנימציות חדשות וקישוריות טובה יותר לתוכנות אחרות. בסך הכל תוכנה מצוינת כבר הרבה שנים ליצירת מצגת שקופיות. תחליף לא רע בכלל למטול השקפים של ימי קדם.

כיוון שכבר הכנתי מספר לא קטן של מצגות, נתקעתי לא אחת בחלק המיגע של תכנון השקופיות ובנייתן, כך שיהיה נוח להציג את החומר מבלי לדלג קדימה ואחורה במצגת. הבעיה הגדולה היא שצורת התכנון של “שקפים” היא מאוד סדרתית. כלומר ניתן לעבור משקופית לשקופית לפי סדר הופעתן במצגת. ניתן לעשות זאת כמובן גם לאחור. לעבור לשקופית הקודמת ולזו שלפניה ולזו שלפניה ולזו שלפניה … וכך הלאה עד שמאתרים את השקופית המתאימה.

אבל זו השיטה להכין מצגת. שקופית אחרי שקופית אחרי שקופית. כן גם הקופסא שלי כבר התרגלה לשיטה הלינארית של המצגות. וגם לי נראה שאין דרך אחרת. האמת שבשיחות עם עצמי בכל פעם שיצאה גרסה חדשה של Power Point, טענתי בפני עצמי לא אחת, שכבר אין מה לחדש בנושא המצגות. מה עוד יכולה חברת Microsoft להוסיף לתוכנה הזו שיחדש משהו? הלא מצגת היא רצף של שקופיות ונשארו רק דרכים חדשות לחזור על אותו דבר.

אבל בעצם… למה לא? למה לא לדלג בקלילות קדימה לשקופית המתאימה בזמן המצגת? או לחזור אחורה לנושא שצריך עוד הסבר? או אולי הצידה בכלל, כי יש נושא נוסף, שאיננו ברצף התוכן העיקרי של המצגת?

זה ממש מה שעשו באתר- Prezi. כל מצגת בנויה מ”בד ציור” גדול (Canvas), שעליו מוסיפים את הרכיבים השונים כגון טקסט או תמונות. כחלק מהתהליך בוחרים במיקומים אליהם רוצים לעבור על הבד. ניתן במהלך המצגת לדלג מאזור אחד למשנהו ובחזרה, לסובב את הבד, להתקרב אליו או להתרחק ממנו.

כיאה לעידן הענן האינטרנטי, את כל הנ”ל ניתן לעשות ללא התקנה על המחשב האישי. מובן שכדי לעשות זאת צריך להירשם לאתר. הרשמה בתשלום אף תאפשר להעלים את הלוגו של Prezi מהמצגת. לאחר הכנתה, ניתן להוריד את המצגת אל המחשב האישי ויחד איתה תוכנה להצגתה באופן לא מקוון.

הינה סרטון המדגים הכנת מצגת ב- Prezi:

 

על מנת להיות הוגן אני חייב לציין כבר בשלב הזה, שגם ל- Power Point יש תוסף חדש המאפשר דילוג ממקום אחד למשנהו במהלך המצגת באופן דומה.
עוד מידע על כך בחלק הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה