יום שלישי, 4 באוגוסט 2009

קרא את זה אחר כך

תארו לעצמכם את המצב הבא:
נכנסתם לאתר החדשות האהוב עליכם, נניח Io9 (או Ynet לרציניים יותר), וראיתם אחלה כותרת מענינת
ומה לעשות, באותו יום שרתה המוזה על הכתבים, ומצאו להם אלה זמן לכתוב עוד אי אלו כתבות מענינות.
וקצת לפני שהספיקותם לעיין בכתבות… בדיוק אז בא הילד וביקש עזרה בשיעורי הבית.
אז הלכתם לעזור. מה לתת לילד להיכשל ?
רק מה, עכשיו לכו תזכרו איפה בדיוק באתר ראיתם את הכתבה, ותמצאו אותה שוב.

אחד הדברים שאני הכי אוהב בגלישה הוא ההתקלות באתרים ועמודים רבים בנושאים שבכלל לא חיפשתי.
ברוב הפעמים אני מוצא את עצמי קורא את העמוד אם הוא קצר או שומר אותו במועדפים.
במקרים אלה אני גם מבזבז הרבה זמן בחיפוש אחרי הקישור ששמרתי בינות למאות הקישורים שיש לי במועדפים.

אכן גם Firefox ובעקבותיו גם Internet Explorer 8 ו- Chrome מאפשרים לחפש במהירות ברשימת המועדפים ע”י הקלדת טקסט בשורת הכתובת אבל עדיין צריך לזכור את שם האתר או את התיאור שרשמנו. ואחרי שסימתי לקרוא את התוכן שרציתי, עדיין צריך למצוא את הקישור ששמרתי ולמחוק אותו.

Read it later  - אחת התוספות היעילות ביותר שיש לי ב- Firefox, מאפשרת לשמור קישורים לעמודים שונים לקריאה בזמן יותר מאוחר.
פשוט מסמנים בקליק את האתר והאתר נכנס לרשימת קריאה. כשגומרים לקרוא מסמנים את העמוד כ”נקרא” והוא יורד אוטומטית מהרשימה.

אמנם התוספת נכתבה במקור ל- Firefox, אבל יש גם אפשרות לעשות בה שימוש גם בדפדפנים אחרים.
במקרה כזה צריך להירשם לאתר.

להלן סרט הדגמה קצר:

תגובה 1:

  1. Taboo - את זה אהבתי יותר כי הוא שומר תמונה קטנה של הדף,

    השבמחק