יום שני, 21 בספטמבר 2009

לתת למידע למצוא אותך בעצמו

אני חייב להודות, שמאז שכתבתי על RSS פה בבלוג, עברתי לעשות בו שימוש יותר ויותר נרחב. למי שלא זוכר מה זה RSS אני מציע שיקרא את ההסבר שכתבתי. באופן אישי אני עושה שימוש ב- Google Reader על מנת לקבל את המידע, אולם מטרת הפרסום הזה אינה לשווק את Google Reader, אלא להדגים לכם כיצד השימוש ב- RSS מקל על קבלת המידע שאותו אוהבים.

אז מה הרעיון? בכל אתר שאני מוצא שמוצא חן בעיני המעדכן את המידע שלו באופן שוטף, אני בודק אם ישנו סימן של הזנת RSS המופעלת באתר. להלן דוגמא כיצד נראה הסימן

ב- FireFox 3 FFRSS

וב- Internet Explorer 8 IERSS .

במידה ויש הזנה כזו אני נרשם אליה, ומאותו רגע כל פרסום חדש בבלוג/אתר מגיע אליי ישירות ל- Reader. די דומה לעיתון גדול המכיל רק את הכתבות שמעניינות אותי, והממשק עצמו מזכיר מאוד דואר אלקטרוני.

חשוב לזכור – אין צורך לקרוא את כל הידיעות והפרסומים שמקבלים.

בהתחלה עוד ניסיתי לקרוא את כולן או לפחות לעבור על כל הכותרות, אבל מהר מאוד גילית שזה ממש בלתי אפשרי. יחד עם זאת היתרון הגדול של Google Reader הינו החיפוש בתוך כל הודעות ה- RSS שקיבלתי. ניתן די בקלות למצוא כל ידיעה שהתקבלה ע”י ה- RSS ולכן אם אני מחפש נושא מסוים קל מאוד למצוא אותו.

באופן אישי אני מעדיף לעשות שימוש בדפדפן FireFox בעיקר בגלל כל התוספות שיש לו, אבל גם בגלל שהוא מאפשר לבחור כיצד רוצים להירשם להזנת ה- RSS. ניתן פשוט לבחור בו גם ב- Google Reader וכפי שהבנתם אני כבר עמוק בפנים.
אחת התוספות הנוחות שיש ל- FireFox  הינה Better Greader. התוספת הזו מאפשרת לבצע מספר שינויים בהתנהגות של Google Reader אולם מכל אלה השינוי המהותי עבורי הוא צביעת כל אתר בצבע שונה וכך קל יותר להבדיל בין אתר לאתר.

על מנת שתוכלו לראות איך כל זה נראה מקרוב אני מצרף צילום מסך. כן, יש שם 224 ידיעות שלא נקראו.

Greader

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה