יום שלישי, 20 באוקטובר 2009

זו לא פרונו גרפיה – NotPron

אכן Not Pron אינו אתר פורנוגרפי אלא אחת מחידות האינטרנט המפורסמות ביותר. מאז הועלתה ב- 2004 היו לה לא מעט מעתיקים וחיקויים, אולם עדיין נשארה אחת החידות הארוכות ביותר והמעניינות ביותר.

הרעיון בחידה הוא לעבור לעמוד הבא, שכמובן ככל שמתקדמים הופך להיות יותר קשה לפיצוח.
כדי לעבור לעמוד הבא צריך למצוא איך קוראים לו או מה שם המשתמש והסיסמא הנדרשים. למציאת הפרטים האלה צריך לחפש רמזים בכל פרט או חלק מהדף: תמונה, צלילים, כתובת, כותרת ולא מעט רמזים מופיעים בקוד המקור של הדף.

אמנם לעיתים נדרש ידע בתוכנות עריכה לתמונות או עריכת צלילים, כדי לנגן מוסיקה מהסוף להתחלה למשל, אולם החידה אינה מיועדת לאנשי מחשבים ורוב העמודים עוסקים בידע כללי כגון: צופן מורס, גיאוגרפיה ועוד. עם מעט עזרה מחברים ניתן לעבור כל עמוד ומומלץ לנסות לפתור ביחד. מומלץ לשמור כל פתרון שמוצאים משום שחלק מהחידות מבוססות על עמודים קודמים.

לגבי צלילים, ברוב העמודים שומעים מוסיקה של חושך שדי מעצבת את האוירה, ואחרי זמן קצר קצת נמאסת. אם אתם מחליטים לסגור את המוסיקה כדי לא להרגיש חשוכים מידי, מומלץ לבדוק בכל עמוד אם המוסיקה השתנתה או נעלמה.

יחד עם זאת החידה לא תומכת בדפדפן Fire Fox באופן מלא ולא ניתן לשמוע בו את הצלילים. לצערי נדרש שימוש ב- Internet Explorer או דפדפן אחר. לחילופין תוכלו לעשות שימוש בתוסף IE Tab להצגת העמוד בתוך Fire Fox.

אתר החידה מספק רמזים לשלבים הראשונים ותוכלו גם למצוא עזרה בפורום.

אז לחצו כאן להתחלה….

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה