יום ראשון, 18 באוקטובר 2009

מתקנים הקלטות ישנות עם Audacity

בכל בית כמעט ישנן הקלטות ישנות שרוצים לשמור או תקליטים ישנים שכבר לא ממש בשימוש. לעיתים ההקלטות האלה אינן באיכות טובה וגם לו היתה דרך להעבירן למחשב יש צורך להסיר מההקלטה רעשי רקע.

אחת התוכנות היותר שימושיות שיש לנו על המחשב היא Audacity. התוכנה הזו הצילה לנו לא מעט קלטות ישנות עם שירי ילדים, ועזרה לנו להפכם לדיסקים ע”מ שנוכל להמשיך להשמיע אותן בעידן הדיגיטלי.

למען האמת התוכנה הזו יודעת לעשות הרבה הרבה יותר מזה ואף ערכתי בה רינגטונים לטלפון הסלולרי. התוכנה מאפשרת להקליט שמע מכל התקן שיש במחשב ואף להקליט את “מה ששומעים”. ניתן להקליט במספר ערוצים בדומה להקלטה באולפן.

לאחר ההקלטה ניתן להפעיל אפקטים רבים כגון: הגברה, הסרת רעשים, הד, השמעה לאחור ועוד. אחד השימושים שלי איתה הינו חיתוך הקלטות ארוכות לקטעים קצרים.

לכשסיימנו לטפל בהקלטה ניתן לייצא את ההקלטה ל- MP3, אולם צריך להתקין תוסף בשם LAME המופיע בעמוד ההורדה. אני ממליץ להוריד את התוסף מראש ולחסוך כאב ראש אח”כ.

לסיום אני רוצה להוסיף קישור למדריך התקנה ושימוש מאוד מוצלח מתוך הבלוג icast הממליץ על התוכנה לצורך עריכת פודקסטים.

כמו תמיד אם יש לכם רעיונות לשימושים נוספים שאפשר לעשות בתוכנה או תוכנות אחרות שאתם מעדיפים או זקוקים לסיוע בהתקנה אתם מוזמנים להשאיר כאן תגובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה