יום שני, 30 ביוני 2014

איך לעצור את השיווק המותאם באתרי אינטרנט

לפני כשבועיים Facebook פרסמה כי היא משיקה שירות של פרסומות מותאמות למשתמשיה.
המשמעות היא שכל המידע שנאסף עלינו ישמש מעתה לפרסום ממוקד אלינו.

אינני יודע איזה חלק מהמידע הזה ישותף עם המפרסמים אולם ההודעה הזו של Facebook מזכירה לכולנו שבעצם מדובר בחברה עיסקית עם מטרות רווח.

יאמר לזכות החברה, שהינה חלק מ”איגוד המפרסמים באינטרנט” (מסתבר שיש דבר כזה),
הצטרפה גם לתוכנית ה Opt Out של האיגוד שמאפשרת למנוע שימוש במידע על הגלישה שלנו בדפדפן מסוים.

האתר של aboutads מאפשר לבצע פעולה של Opt Out כלומר לבחור לוותר על הפרסום המותאם.

כל מה שצריך לעשות הינו :

  1. לכבות באופן זמני תוכנות כמו adblock או אחרות שמונעות פניות לאתרים אלה.
  2. להיכנס לעמוד האפליקציה.
  3. לסמן את האתרים שאיננו מעונינים שיעשו שימוש במידע שאוספים עלינו.
  4. לשמור.
  5. להפעיל מחדש תוכנות adblock

את הפעולות האלה צריך לעשות בכל דפדפן מחדש כיוון שהן נשמרות ב- cookies המתאימות לכל אתר ואתר.

שימו לב שאם אתם בוחרים בכולם הדפדפן שלכם יפנה לכל ספק פרסומות (ברקע) וישמור cookie מתאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה