יום שני, 30 ביוני 2014

איך לעצור את השיווק המותאם באתרי אינטרנט

לפני כשבועיים Facebook פרסמה כי היא משיקה שירות של פרסומות מותאמות למשתמשיה.
המשמעות היא שכל המידע שנאסף עלינו ישמש מעתה לפרסום ממוקד אלינו.

אינני יודע איזה חלק מהמידע הזה ישותף עם המפרסמים אולם ההודעה הזו של Facebook מזכירה לכולנו שבעצם מדובר בחברה עיסקית עם מטרות רווח.

יאמר לזכות החברה, שהינה חלק מ”איגוד המפרסמים באינטרנט” (מסתבר שיש דבר כזה),
הצטרפה גם לתוכנית ה Opt Out של האיגוד שמאפשרת למנוע שימוש במידע על הגלישה שלנו בדפדפן מסוים.

האתר של aboutads מאפשר לבצע פעולה של Opt Out כלומר לבחור לוותר על הפרסום המותאם.

כל מה שצריך לעשות הינו :

  1. לכבות באופן זמני תוכנות כמו adblock או אחרות שמונעות פניות לאתרים אלה.
  2. להיכנס לעמוד האפליקציה.
  3. לסמן את האתרים שאיננו מעונינים שיעשו שימוש במידע שאוספים עלינו.
  4. לשמור.
  5. להפעיל מחדש תוכנות adblock

את הפעולות האלה צריך לעשות בכל דפדפן מחדש כיוון שהן נשמרות ב- cookies המתאימות לכל אתר ואתר.

שימו לב שאם אתם בוחרים בכולם הדפדפן שלכם יפנה לכל ספק פרסומות (ברקע) וישמור cookie מתאים.

יום רביעי, 11 ביוני 2014

On my mark, Mr. Sulu, Three… two… one

מזה מספר שנים NASA מקיימת מחקר בראשותו של הרולד ווייט לטיסה מעל למהירות האור.

כיוון שעל פי חוקי הפיסיקה של איינשטיין לא ניתן לעבור את מהירות האור, על מנת בכל זאת לעשות זאת, יש צורך ל”עקם” (או Warp) את החלל שסביב החללית, וכך לקצר את המרחק אותו היא נדרשת לעבור.
השם WARP Drive, שנבחר להינע של חללית ה- Enterprise בסדרה מסע בין כוכבים, מיצג באופן מדהים את המתמטיקה שמאחורי המחקר של NASA.

לאלו מכם שתהו כיצד תיראה חללית ה- Enterprise  הינהי ה- IXS Enterprise IXS-110.

הדגם מבוסס על המחקר שבוצע עד כה מעשה ידיו של מארק רדמייקר.

ההרצאה הבאה של הרולד ווייט מסבירה את התיאוריה, ומראה את הצורה האפשרית לחללית שבכוונת NASA לממש. אפשר לקפוץ ל זמן 41:55 ולראות איך תיראה החללית.

יום רביעי, 4 ביוני 2014

באולינג מדהים

החברה האלה מדהימים. קשה לי להחליט מה מלהיב אותי יותר בסרטון הזה. הלהטוטים, המוסיקה או ההתלהבות של החבורה עם כל הצלחה.

נדמה כאילו גם הם מופתעים מההצלחה.

 

מלחמת הכוכבים – כל המילים

לפי סדר ה- A B C…… כל מילה נוספת מיותרת o.O